Mnoho CMS nejsou v základním nastavení uzpůsobené, aby vyhledávače správně indexovali stránky a byly ve výsledcích na předních místech. Ne jinak je tomu i u redakčního systému Drupal. SEO optimalizaci Drupalu pro vyhledávače lze provést s pomocí některých skvělých nástrojů v Drupalu, které Vám tak velmi ulehčí práci.
Krok 1:
Začneme tím, že povolíme v nastavení „hezká“ URL.
Krok 2:
Teď již to bude trošku více práce, zde jsou uvedeny 5 modulů, které vám pomohou se SEO optimalizací.
Tento modul dělá spoustu věcí, ale nejdůležitější funkcí je, že kontroluje aliasy pro jednu URL a 301 přesměrování na správnou adresu URL. Drupal ve výchozím nastavení neumí odebrat staré cesty, pokud jste vytvořili alias a duplicitní obsah tak může negativně ovlivnit výsledky vyhledávačů.
Tento modul vám dává jasnou kontrolu pro zvýšení stránky v umístění v SERPu a pomůže vašim stránkám používat více klíčových slov v těchto titulcích stránek.
Další skvělá věc, meta tagy. Pokud vám tento plugin nevyhovuje na drupal.org naleznete dalších mnoho podobných pluginů.
Tento modul automaticky generuje adresy URL na základě vašeho obsahu stránky. Např. Můžete si vybrat typ obsahu blog vždy mít URL /blog/ [title blog]. Pokud váš obsah stránky bude obsahovat hodně klíčových slov z titulků stránek, pomůže vám to zvýšit pozici vašeho webu ve vyhledávačích.
Tento modul vytváří XML mapu pro roboty vyhledávačů ,kteří ji mohou snadno najít a lépe indexovat vaše stránky.
Krok 3:
nyní máte všechny základní moduly pro SEO, je potřeba definovat cílový seznam klíčových slov. Plánovač klíčových slov vám ukáže počet vyhledávání pro konkrétní slovní spojení. Tato služba vám dokáže říct, jestli existuje potencionální traffic z tohoto klíčového slova, pokud ho budete moci použít.
- Google Trends - Umožňuje vám vidět, jak klíčové slovo udělal progres v průběhu let.
- WordTracker - poskytuje desítky nástrojů, které vám pomohou najít nejlepší klíčová slova.
- WebCEO - Tento software má nástroje pro reporting, audity stránek, klíčové slovo výzkumu a linkbuilding.
Krok 4:
Umístění cílených klíčových slov na specifické stránky. Toto vám dá šanci zařadit se pro klíčové slovní spojení. Každá strana by měla mít 1 až 2 klíčová slova. Jakmile budete mít k dispozici klíčová slova, vložte je do popisu v každé cílové stránce, vytvořte nebo aktualizujte titulek stránky a nezapomeňte aktualizovat obsah své stránky, aby obsahovala tyto klíčová slova.
Algoritmy vyhledávačů se neustále mění, takže je vhodné mít nějaký analytický software, který umožní sledování optimálních klíčových slov a trafficu vašich stránek.